جامعه کنونی را جامعه اطلاعاتی می نامند. حجم اطلاعاتی که در جهان امروز تولید و به جهانیان عرضه می شود غیر قابل تصور است در این خصوص اینترنت و ارایه اطلاعات به صورت دیجیتالی بیشترین سهم انتقال را دارد. امروز مبادله اطلاعات به صورت سنتی و در قالب فیزیکی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
تولید محتوای الکترونیکی شامل مراحل مختلفی می شود: اولین مرحله طراحی است که شامل آماده سازی محتوا جهت تبدیل به الکترونیکی و تهیه سناریو و مراحل پروژه می شود. مرحله بعد تولید اجزای مورد استفاده در تولید محتوای الکترونیکی است مرحله دیگر جمع بندی یعنی ساخت محصولی شامل: متن، عکس، انیمیشن، فیلم، صوت+ تعامل که به ارائه محتوا بپردازد و مرحله آخر انتشار یا ارائه محتوای الکترونیکی از طریقCD یا Web می باشد.
ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی
برای تولید متن: Acrobat reader, PowerPoint, Presenter
در تولید عکس: SnagIt, Photoshop, photoimpact
در ساخت انیمیشن: Flash, Swishmax,Captivate
نرم افزارهای کاربردی فیلم: Camtasia, Captivate
نرم افزارهای صدا:SoundBooth, Sound Fourge, Audition Captivate
برای ساخت لوگو یا آرم: Xara3D, Flash
در تولید اسلاید: PowerPoint, Captivate, Director
نرم افزار های تولید آزمون: Captivate, Camtasia, Quiz builder, Elearning builder
نرم افزار های صفحه بندی و تولید اتوران:Captivate, Mutimedia Builder, Autorun Enterprise
و برنامه قابل نصب: Install Shie می باشد.
تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان می تواند به صورتهای مختلف مثل تولید درس افزارهای آموزشی با موضوعات کتابهای درسی، تولید اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی باشد.
تولید ,محتوای ,افزارهای ,الکترونیکی ,مرحله ,نرم ,محتوای الکترونیکی ,تولید محتوای ,تولید نرم ,نرم افزارهای ,می شود ,تولید محتوای الکترونیکی ,باشد تولید محتوای
درباره این سایت